تور دبی

تور دبی ارزان

قیمت تور دبی


ساختمان موزه هنر خاورمیانه دبی در دهکده فرهنگ دبی؛ مكاني که سرشار از جايگاه هاي ويژه می باشد ساخته شده است طرح پیشنهادی توسط دفتر معماری هلندی ارائه شده است و ان گونه که معمول دبی می باشد طرحی  با سازه ایی لغزان و دینامیک میباشد.

 



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 29 مهر 1391برچسب:دبی ,شهر دبی, موزه دبی,موزه , دوبی , موزه دوبی, | 16:54 | نويسنده : مینا |

 حكومت  شهردبی بودجه 2012 خود را با 53 درصد کاهش کسری بودجه به نسبت سال 2011 اعلام نمود

  .حدود 60 درصد  یا18.33 میلیارد درهم از درآمدها از منابع عمومي و خدمات تامين مي‌‌شود در حالی که گمرك و درآمدهای مالیاتی 6.6 میلیارد درهم یا 22 درصد بودجه را تامين مي‌كند. درآمدهای نفتی 3.5 ميليارد درهم یا 11درصد مي‌باشد. هفت درصد بودجه معادل 2 ميليارد درهم نيز از سود سهام نهادهای سرمایه‌گذاری دولتی تامين مي‌شود. حدود 12.58 میلیارد درهم (40 درصد) از هزینه‌های دولت برای حقوق و دستمزد کارکنان دولت اختصاص داده شده در حالیکه هزینه‌های عملياتي در حدود 11.30 میلیارد درهم تخمین زده شده است.

اين بودجه حدود 2400 فرصت شغلی را ايجاد مي‌كند. 5.9 میلیارد درهم(حدود 18 درصد از كل هزینه‌های عمومی) به منظور تکمیل و توسعه پروژه‌های زیربنايي اختصاص خواهد يافت. بخش توسعه زیرساخت‌ها، حمل و نقل و توسعه اقتصادی، 41 درصد از هزینه‌های عمومی را تشکیل می‌دهند كه شامل بخش‌هايي حیاتی از جمله جاده‌ها، حمل و نقل، حمل و نقل هوایی، عمران، فرودگاه و گردشگری است. بیست و نه درصد از هزینه‌ کل عمومی به بخش توسعه اجتماعی از جمله زمینه‌‌های مراقبت‌های بهداشتی‌، آموزش و پرورش‌، مسکن و فرهنگ اختصاص داده شده است.



تاريخ : پنج شنبه 27 مهر 1391برچسب:دبی ,شهر دبی, بودجه دبی,, | 17:56 | نويسنده : مینا |

ابتكاري از سوي دايره بهداشت  کشور دبي ارائه شده كه هدف آن تبديل کردن دبی به يك قطب منطقه‌‌اي و جهاني براي توريسم درماني و بهداشتي مي‌باشد. همچنين اين طرح باعث جلب سرمايه‌گذاري و فرصت‌هاي شغلي جديد خواهد شد. انتظار مي‌رود اين استراتژي كه در پي ايجاد يك هسته قوي از شبكه امكانات پيشرفته بهداشت و درمان، زير ساخت‌هاي مدرن، گردآوري متخصصان حاضر در حوزه سلامت و كسب اعتبارنامه‌هاي معتبر بين‌‌المللي در اين بخش توريستي است، تحرك جديدي را به بخش 16 ميليارد درهمي توريسم سلامت دبي ببخشد.

 

براي اجرایی کردن اين طرح و با هدف معرفي يك الگوي منحصر بفرد مشترك و پيشبرد بخش بهداشت و توريسم، دواير مختلفي چون سازمان بهداشت، ادارات‌كل بازاريابي تجارت و توريسم، اقامت و امور اتباع خارجي، بخش پيشرو خصوصي و ارائه‌‌كنندگان خدمات توريستي دبي، هماهنگ و منسجم مي‌شوند.

قاضي سعيد المرشد مديركل سازمان بهداشت دبي گفت: ما تحقيقات بازاريابي گسترده‌‌اي را براي طراحي اين ابتكار به عمل آورده‌ايم و اين اقدام در راستاي طرح راهبردي دبي در سال 2015 است. اين طرح شامل يك مجموعه از خدمات مربوط به مسائل بهداشت و درمان است كه توسط پزشكان متخصص ارائه مي‌‌گردد. ما براي عملي‌شدن اين طرح يك نقشه راه و برنامه كار تنظيم كرده‌ايم.

  دبی در سال 2011 بيش از 2/9 ميليون نفر توريست داشته كه درآمدهاي ناشي از آن 16 ميليارد درهم بوده است. اينگونه برنامه‌ريزي شده كه تا سال 2015 سالانه افزايش تعداد توريست‌ها به اين شهر 2/7 درصد رشد داشته باشد. پيش‌بيني مي‌شود توريسم سلامت حدود 1/6 ميليارد درهم تا پايان سالجاري عايدات داشته باشد.  آمارها نشان مي‌دهد كه سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در زمينه مراقبت‌هاي بهداشتي به ميزان 12 درصد (معادل 8 ميليارد درهم) درفاصله سالهاي 2010 تا 2011 بوده است.از این به بعد باید شاهد برگزاری تور های دبی به منظور بدست آوردن سلامتی باشیم.



تاريخ : چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:دبي ,دبی , توریست, توريسم سلامت ,سلامت ,تور های دبی ,امارت, | 18:51 | نويسنده : مینا |

“محمد بن راشد آل مکتوم”، حاکم دوبی  در جایگاه پنجم فهرست ثروتمندترین پادشاهان جهان قرار گرفته است. ثروت آل مکتوم حدود ۴٫۵ میلیارد دلار برآورد شده استاواز چهار سالگی به طور خصوصی زبان عربی و تعلیمات اسلامی را آموخته‌است. سپس تحصیلات ابتدائی را در مدرسه الاحمدیه در دیره گذراند. در ده سالگی به مدرسه الشعب رفت و دو سال بعد به مدرسه متوسطه دبی رفت. پدربزرگ شیخ محمد در تاریخ دوم سپتامبر ۱۹۵۸ فوت کرد و پدرش به جای او حاکم دبی شد و از آن پس تمهیدات ویژه‌ای را برای آماده سازی محمد برای ورود به حکومت در آینده به کار گرفت. در اوت ۱۹۶۸ شیخ محمد بهمراه عموزاده اش شیخ محمد بن خلیفه آل مکتوم به لندن عزیمت کرد و در مدرسه زبان بل  در شهر کمبریج ثبت نام کرد تا زبان انگلیسی بیاموزد. او از کودکی به شکار و سوارکاری علاقه داشت.

وی در سال ۱۹۷۹ با همسر اولش "شیخه هند بنت مکتوم بن جمعه آل مکتوم" ازدواج کرد. "شاهدخت هیا بنت الحسین" دختر ملک حسین پادشاه پیشین اردن و خواهر ناتنی ملک عبدالله دوم پادشاه کنونی اردن هاشمی نیز در تاریخ اول آپریل ۲۰۰۴ به همسری شیخ محمد درآمد. این دو دختری به نام الجلیله (متولد ۲۰۰۷) و زاید (متولد ۲۰۱۲) دارند. شیخ محمد تولد زاید را در توییتر اعلام کرد.

شیخ محمد رسماً ۲۱ فرزند دارد، هشت پسر و ۱۳ دختر.



تاريخ : سه شنبه 25 مهر 1391برچسب:توردبی,دیدنیهای دبی,حاکم دبی,همسر حاکم دبی,, | 15:57 | نويسنده : مینا |

قلعه فهیدی به عربی ( حصن الفهیدی ) یکی از جذابیتهای گردشگری شهر دبی ویکی از نقاط تاریخی امارات متحده عربی است که سالیانه شمار فراوانی از گردشگران ازان بازدید می کنند. قلعه فهیدی یکی از قدیمی‌ترین آثاری است که تا کنون در امارت دبی پا برجا مانده‌است. این دژ در سال (۱۷۸۷) میلادی ساخته شده‌است. این قلعه پیش از اینکه موزه شود چند کاربرد داشته‌است که به شرح زیر می‌باشد:

پس از پایان این بنا، قلعه برای محافظت از شهر دبی بکار گرفته شده‌است و نگهبانانی در آن گماشته بودند که شبانه کشیک می‌داده‌اند و از شهر و درایی‌های مردم در برابر دزدان نگهبانی می‌کرده‌اند. این دژ تا سال ۱۸۹۶ میلادی مقر حاکم و پس از آن دادگاه و دادستانی بوده‌است. پس از آن زمانی انبار مهمات بوده که بعداً هم به زندان تبدیل شده‌است. این دژ در سال ۱۹۷۱ میلادی بدستور شیخ راشد بن سعید آل مکتوم حاکم وقت به موزه ملی تبدیل شده‌است.

شندغه به عربی ( الشندغة ) یکی از اماکن تاریخی شهر دبی ویکی از نقاط گردشگری امارات متحده عربی است. این منطقه در مدخل خور دبی و ازسمت جنوب غربی خور واقع شده است. « منطقه شندغة » در سال ۱۸۶۲ میلادی تأسیس شده است. درسال ۱۸۹۶ میلادی حاکم دبی از قلعة الفهیدی به اینجا نقل مکان کرده است. خانه « شیخ سعید آل مکتوم » حاکم وقت در این منطقه واقع است که چند سال پیش بازسازی شده است و حالا موزه است. همچنین چند مسجد کوچک و تاریخی در این منطقه وجود دارد که کلاً از جانب شهر داری بازسازی شده است.

 

 



تاريخ : دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:توردبی,دیدنیهای دبی,شندغه ,دبی, | 9:32 | نويسنده : مینا |


تاريخ : یک شنبه 23 مهر 1391برچسب:توردبی,دیدنیهای دبی,, | 14:51 | نويسنده : مینا |

دوره آموزشی رفتار قرآنی از سوی شرکت تاکسیرانی دبی و اداره حمل و نقل و جاده‌ها برای رانندگان تاکسی در شهر دبی برگزار می‌شود.

این دوره آموزشی برای اولین‌بار به منظور ارائه درس‌های قرآنی برای آموزش نظم و صبر به رانندگان تاکسی‌ها که از سوی مسافران به رعایت نکردن موازین اخلاقی متهم هستند، برگزار می‌شود.مدیرعامل شرکت تاکسیرانی دبی اعلام کرد: ما با استفاده از آموزه‌های قرآن کریم قصد داریم به شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها کمک کنیم تا با تدبر و تعمق در آیات قرآن کریم به ویژه آن آیاتی که در ارتباط با بشریت است، به بهبود رفتار و اخلاق آن‌ها کمک کنیم.

وی افزود: در این دوره به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شود که آن‌ها برای تک‌تک اعمال و رفتارشان مسئول هستند و باید برای بهبود روابطشان با مردم تلاش کنند.

او گفت: این برنامه برای همه کارکنان سازمان تاکسیرانی با هر دین گرایشی برگزار می‌شود، زیرا ما معتقدیم که آموزه‌های قرآن کریم تأثیر فراوانی بر رفتار و سبک زندگی همه انسان‌ها می‌گذارد.



تاريخ : شنبه 22 مهر 1391برچسب:, | 18:45 | نويسنده : مینا |

اولین كتابخانه مصور آنلاين مربوط به تاريخ اسلام و مسلمانان جهان از سوی رايزنی ميراث فرهنگی مسلمانان در دبی افتتاح شد.

اين كتابخانه شامل بیش از صدها تصوير نسخ خطی از قرن دهم تا دوران اخیرو نيز تصاوير معاصر گرد‌آوری شده مربوط به هنر و معماری جهان اسلام از موزه‌های سراسر جهان است.
بسياری از تصاوير ضبط شده در اين كتابخانه آنلاين مربوط به خلق لحظات حساس و تاريخ‌ساز در دوره‌های مختلف تاريخ مسلمانان است.

تصاويری مربوط به وسايل و امور جراحی اوليه در خاورميانه كه قرن‌‌ها بعد از ابداع مسلمانان در اروپا نيز رايج شد، در اين كتابخانه وجود دارد.

نخستين كتابخانه مصور مربوط به تاريخچه مسلمانان جهان از طريق آدرس اينترنتی MuslimHeritageImages.com در دسترس است.



تاريخ : جمعه 21 مهر 1391برچسب:توردبی,تورامارات ,جاذبه های دبی, دیدنیهای دبی, | 10:40 | نويسنده : مینا |

عکسهایی از بزرگترین فواره در حال ساخت در دبی

عکسهایی از بزرگترین فواره در حال ساخت در دبی

عکسهایی از بزرگترین فواره در حال ساخت در دبی

عکسهایی از بزرگترین فواره در حال ساخت در دبی

 یکی از زیباترین هیجانات در دبی ابنماهای مصنوعی است که با ایجاد رقص در اب ونور پردازی های هماهنگ تصویری زیبا خلق میکنند شاید در دبی هفته ای نگذردکه در ان اثری جدید از معماری نوین با جدیدترین فن اوری  ایجاد نشودما هروز در دبی شاهد ساخت ابنماها بناها و اسمان خراشهای استثنایی هستیم که باعث رونق صنعت گردشگری وتوریسم میشود.

 

 

 

 

     

 



تاريخ : پنج شنبه 20 مهر 1391برچسب:توردبی,تورامارات ,جاذبه های دبی, دیدنیهای دبی, | 10:25 | نويسنده : مینا |

هتل آتلانتیس دبی یکی از لوکسترین ، بزرگترین و گرانترین هتل های دبی محسوب میشود. هتل آتلانتیس دبی با هزینه یک میلیارد و ششصد میلیون دلار در زمینی به مساحت ۴۵ هکتار با مجموع ۱۶۰۰ اتاق و سوییت ساخته شده.قیمت هر شب اقامت در این هتل که بزرگترین هتل خاورمیانه هم هست ، بین ۷۰۰ دلار تا ۲۵ هزار دلار برآورد شده است

تصاویری از هتل آتلانتیس دبی بزرگترین هتل در خاورمیانه(سری اول)
تصاویری از هتل آتلانتیس دبی بزرگترین هتل در خاورمیانه(سری اول)



تاريخ : چهار شنبه 19 مهر 1391برچسب:توردبی,تورامارات ,جاذبه های دبی, دیدنیهای دبی, | 11:35 | نويسنده : مینا |

باغ وحش دبی قديمی ترين باغ وحش در شبه جزيره عربی (عربستان) می باشد. در اينجا از گونه های نادر شامپانزه و گربه وحشی عربی نگهداری می شود. تقريبا در حدود 200 گونه از پستانداران، پرندگان، خزندگان و ماهي ها در اين باغ وحش زندگی می کنند. گونه های عربی اين باغ وحش عبارتند از: غزال، سياه گوش، روباه، گرگ، کفتار، گربه وحشی، فلامينگو، قره قاز، حواصيل، مرغ نوروزی، عقاب، لاشخور، کرکس، مار، راسو و سوسمار. گونه های در خطر انقراض نيز مانند گوسفند مخصوص شمال آفريقا، ببر سيبری و بنگالی، گرگ عربی، کفتار، گربه وحشی، غزال آفريقايی، گوريل و شامپانزه نيز در اين باغ وحش نگهداری می شوند.باغ وحش دبی در جومیرا واقع شده است وخاص خانواده ها می باشد.

 



تاريخ : سه شنبه 18 مهر 1391برچسب:تور دبی,تور امارات ,جاذبه های دبی ,تفریح در دبی,باغ وحش دبی ,باغ وحش , , | 14:40 | نويسنده : مینا |

دبی مارینا  نام یک محله در دبی، امارات متحده عربی است. این محله دارای یک کانال آب مصنوعی است که از خلیج فارس به طول ۳ کیلومتر به داخل خشکی کشیده شده و برج‌های مسکونی در اطراف آن بنا شده‌اند. دبی مارینا با الهام از منطقهٔ فالس کریک در ونکوور، کانادا ساخته شده‌است. در صورت تکمیلِ این پروژه، دبی مارینا به بزرگ‌ترین مارینا در جهان تبدیل خواهد شد که به دست انسان ساخته شده است.این منطقه دارای یک مرکز خرید بزرگ با نام «دبی مارینا مال» است.دبی مارینا  یک تفرجگاه ساحلی می باشد.

 



تاريخ : سه شنبه 18 مهر 1391برچسب:توردبی,تورامارات ,جاذبه های دبی, | 12:27 | نويسنده : مینا |


روستای حتا روستایی است که تاریخ آن به دوره قبل از اسلام می‌گردد، پیشینهٔ این روستا به ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ سال پیش بر می‌گردد. خانه‌های قدیمی دهستان «حتا» بطور عجیبی ساخته شده‌است، بعضی از خانه‌ها فقط در ساخت آن سنگ به کار برده‌اند بدون ساروج و یا گِل ولای، بقایای خانه‌های که بجا مانده‌است نشان می‌دهد که فقط از سنگهای خوشکی که از ته دره عمیق «حتا» آورده‌اند ساخته‌اند، سنگها روی هم چیده‌اند و سقفش با چوب درختان کوهی که از ارتفاعات کوه‌های اطراف خود بوده آورده‌اند وسقف خانه را با آن پوشانده‌اند. روستای باستانی «حتا» بر فراز کوه حجر ساخته شده‌است امروزها دهستان حتا یکی از مراکز مهم گردشگری دبی به شمار می‌آید.این روستا را اکنون باز سازی کرده اند.

قلعهٔ حتا

قلعهٔ حتا یکی از قلعه‌های تاریخی ومشهور منطقه‌است. این قلعه در سال ۱۸۹۶ میلادی توسط شیخ مکتوم بن حشر آل مکتوم ینیادگذاری شده‌است. همچنین مسجدی تاریخی در نزدیکی قلعه وجود دارد که تاریخ بناه آن به ۲۰۰ سال پیش بر می‌گردد. مسجد وقلعه هردو توسط حکومت امارات باسازی شده‌اند.



تاريخ : دو شنبه 17 مهر 1391برچسب:توردبی,تورامارات ,جاذبه های دبی, | 15:48 | نويسنده : مینا |

سالها پیش معماران برجسته بستک استان هرمزگان به امارات مهاجرت کردند و همان جا شهر بستکیه فعلی را در دبی ساختند. اکنون خانه های تاریخی بستک در هرمزگان رو به نابودی است درحالی که خانه‌های بستکیه دبی در فهرست میراث جهانی ثبت می‌شود.

بستک از شهرهای استان هرمزگان، دارای معماری بسیار نفیس در روزگار قدیم بوده است اما متأسفانه به دلیل بی اهمیتی به معماری های بومی منطقه، هر روز یکی از آثار زیبای این شهر نابودی می شود.
 دبی اکنون در حال مرمت این محله می‌باشد تا از آن بعنوان یک دهکده توریستی استفاده نماید.محلهٔ بستکیه درکنار «خور (دبی)» و در جنوب غربی خور در بر دبی» قرار دارد. اما منطقهٔ «بر دیره» در مقابل محلهٔ بستکیه در سمت شمال خور واقع شده‌است. محلهٔ «بستکیه» در حدود ۳۰۰ متر در امتداد طول خور از مغرب رو به مشرق و ۲۰۰ متر عرض در عمق داخل شهر دبی ادامه یافته‌است. قسمت شمالی «محلهٔ بستکیه» در لب خور دبی قرار دارد.

پرونده:Bastakiyah 44.jpg

 

 

. مصالح ساختمان خانه‌های محلهٔ بستکیه از سنگهای مرجانی که از دریا بیرون می‌آوردند و گچ و آهک بوده‌است، در قسمت‌های از این بناها گاهی از ساروج نیز استفاده شده‌است.. همچنین در و پنجره آنها از چوبهای قیمتی «ساج» و «تیک» و دیگر چوبهای گران قیمت که از هند و مومباسا وارد می‌شد ساخته بودند، همچنین تزیینات و دیکورات دیواری از گچ و شیشه‌های رنگارنگ ساخته بودند. در بالای خانه شان برجهایی هوایی ساخته بودند برای تهویه خانه‌ها که آن را «اَلبَراجـِیل» می‌نامند. که تلفظ عربی واژهٔ بادگیر فارسی است. در بیرون خانه‌ها به هم چسپیده یا به هم نزدیک هستند و کوچه‌های تنگ وباریک میان خانه‌ها فاصله انداخته‌است، بطوریکه در بیشتر اوقات روز اطراف خانه‌ها سایه بندان است، کوچه‌های تنگ وباریک در سرعت افزودن باد نقش مهمی دارند

پرونده:Bastakia 8.jpg

 




تاريخ : یک شنبه 16 مهر 1391برچسب:توردبی,تورامارات ,جاذبه های دبی, | 15:43 | نويسنده : مینا |

سواحل ازاد دبی از کنار الممزر در شمال شرقی دبی آغاز می شود. این منطقه شامل مکان مخصوص برای شنا، جت اسکی و کلبه های چوبی می باشد. با حرکت به طرف جنوب به ساحل کرنیش جمیرا می رسیم. این ساحل مورد علاقه بسیاری از توریستها برای آفتاب گرفتن و شنا کردن می باشد. امکانات آن عبارت است از نیمکت ها و میزهای دارای سایه بان، محل های ویژه بازی بچه ها، دوش آب و مناطق حفاظت شده برای شنا، سنگ چین کناری این ساحل یک مکان خوب برای علاقه مندان به ماهیگیری می باشد. در قسمت های جنوبی تر به سواحل کوچکتر نزدیک به باشگاه دریا نوردی دبی و ساحل هتل ساحلی جمیرا می رسیم. مقررات خاصی نیز برای بازدید و استفاده از سواحل عمومی در نظر گرفته شده است.بردن سگ و حیوانات دیگربه ساحل ممنوع می باشد. بردن ماشین و رانندگی کردن، برافروختن آتش و طبخ غذا، چادر زدن  در سواحل عمومی مجاز نمی باشد. نکته بسیار مهم دیگری نیز درباره شنا کردن در این سواحل باید در نظر گرفته شود این است که اگرچه آب های ساحلی دبی بسیار آرام و کم تلاطم بنظر می رسند اما موج های آن می تواند شناگران را به آسانی از ساحل دور نماید.

در هنگام شنا کردن مراقب عروس دریایی باشید که در برخی اوقات سال در مناطق ساحلی بر تعدادشان افزوده می شود تا با آنها برخوردی نداشته باشید.

لذا در هنگام شنا کردن بسیار مراقب باشید و تنها در صورت حضور نجات غریق در ساحل، به شنا کردن مبادرت نمایید.



تاريخ : شنبه 15 مهر 1391برچسب:گردشگری در دبی ,هتل دردبی ,, | 8:18 | نويسنده : مینا |

دوبي یا دبی در آغاز برداشتن گامي بلند براي جامه عمل پوشاندن به روياهاي خود قرار دارد لذا هرکسی که  اقدام به خريد ملك در دبی نمايد پيشرو و برنده خواهد بود
امارات و بالاخص دبي منطقه اي است كه بسياري از مردم آن از درآمدهاي بالايي (معاف از ماليات) برخوردارند. اين خود  باعث حفظ و افزايش قيمت املاك آن مي شود
سابقه 20 ساله رشد اقتصادي بالا، برنامه هاي بلند پروازانه و جهش هاي اخير آن در حوزه هاي مختلف اقتصادي و گردشگري متضمن آينده اي درخشان تر از گذشته براي اين كشور كوچك است
با پایان بسياري از پروژه هاي بزرگ شهر دبي وارد مرحله جديدي از حيات خود خواهد شد كه قابل قیاس با گذشته نخواهد بود
برنامه هايي كه براي بازاريابي دبي در دنيا در حال انجام است باعث جذب هر چه بيشتر تجار، سرمايه گذاران و گردشگران خواهد شد و اين خود نيروي لازم را براي بالا رفتن هر چه بيشتر ارزش املاك اين منطقه فراهم ميكند
كساني كه اقدام به پيش خريد ملك از نقاط مختلف دنيا در اين كشور كوچك مي كنند خود شبكه بازاريابي بالقوه اي براي بازاريابي و تبليغ بدون هزينه آن در سراسر دنيا خواهند بود و خريداران ديگري را به آنجا خواهند كشاند
حمايت هاي دولت، زيرساخت هاي مدرن زندگي شهري، قوانين ساده و انعطاف پذير و  رشد سريع جمعيت منجر به جذب هر چه بيشتر سرمايه گذاران در بخش املاك و مسكن شده است
با آغاز بکار هر كدام از پروژه ها بلند پروازانه دبي همچون جزاير نخل و بدنبال آن جشنهاي با شكوهي كه برنامه ريزي شده با انعكاس آن در رسانه هاي خبري، تبليغات  گسترده اي در سراسر دنيا به نفع اين منطقه صورت خواهد گرفت و موجهاي جديدي از خريداران و سرمايه گذاران را به سوي دبی خواهد كشاند



تاريخ : جمعه 14 مهر 1391برچسب:خريد ملك, دبی , دوبی ,تور دبی, تورهای دبی, دیدنیهای دبی,سرمایه گذاری ,, | 23:7 | نويسنده : مینا |

شیخ سعید حاکم قبل دبی بوده است،که در حال حاضر خانه اش به محل بازدید برای توریست تبدیل شده است. . این خانه نزدیک دهانه خور و در کنار تونل شندغه قرار گرفته است. در ساخت این خانه از سبک معماری  قدیم ایران در نواحی کویر و جنوب ایران استفاده شده است. مواد اولیه مصرفی در ساخت این خانه آهک و ساروج می باشد که در آن زمان رایج بوده است. این خانه متشکل از یک حیاط بزرگ می باشد که در اطراف آن، پنج قسمت مجزا برای زندگی پنج خانواده در نظر گرفته شده است. هر قسمت شامل یک ایوان، مهمان خانه و تعدادی اطاق می باشد. بادگیرها، درب ها و پنجره های کنده کاری شده، نورگیر های مشبک چوبی و گچی همه وهمه نشان دهنده ی خانه های قدیمی دبی می باشند. این خانه به عنوان یک بنای تاریخی در سال 1984 بازسازی شده و درحال حاضر به عنوان یک موزه مورد استفاده قرار می گیرد. 



خرید ملک و سرمایه گذاری در دبی/ دوبی / امارات؟
امارات متحده عربي  و بطور ویژه دبي در حال تبديل شدن به يك منطقه بسیار پررونق در حوزه هاي اقتصادي و توریستی  در تمام دنیا است. سرزميني كه مردم و توریستها از سرتاسر دنیا برای دیدن آسمانخراشها و ساختمان ها و سازه های عجیب و غریبش  لحظه شماری می کنند . دبی در حال جذب گردشگران، تجار و ساكنين بسياري از مناطق مختلف دنيا به سوي طرح هاي چند ميليارد دلاري همچون شهرك اينترنتي، شهرك چند رسانه اي، لنگرگاه تفريحي، شهرك دانشگاهي، سرزمين عجايب، شهرك ورزشي، جزاير مصنوعي، بلندترين ساختمان هاي دنيا مناطق صنعتي و بسياري از پروژه ديگر که  در حال اجرا است  می باشد و ديري نخواهد گذشت كه اين كشور بهشت گردشگران و تجار دنيا خواهد شد و بعید نيست اگر گوي سبقت را از هنگ كنگ و سنگاپور و امثال آن بربايد. كما اينكه از هم اكنون نيز نشانه هاي بسياري به چشم مي خورد، رشد بالاي سالانه ورود گردشگران وسرمايه گذاران خارجي و نيز حجم بالاي مبادلات تجاري با كشورهاي خارجي در سالهاي اخير خود گويا و گواه بر تحولات و دگرگوني هاي اين كشور كوچك می باشد.
در سالهاي اخير با به رسميت شناخته شدن حق مالكيت خارجي ها بر املاك در اين كشور، اين شانس به خارجي ها داده شد كه صاحب ملكي در اين كشور آتيه دار شوند. به همین خاطر بسیاری  از مردم دنیا اقدام به خرید ملک در این کشور می کنند که شاهد آن هستیم بسیاری از ایرانیها نیز علاقمند به سرمایه گذاری خرید ملک در این کشور شده اند .



تاريخ : چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:توردبی , تور دبی, تور, خرید, خرید ملک, سرمایه گذاری , امارات , خرید, ملک,دوبی ,امارات متحده عربي , | 22:49 | نويسنده : مینا |

دبی بهترین مرکز خرید برای هرتوریستی است فروشگاهها بزرگ، مراکز خرید مدرن ، حضور شرکتها و برند های مهم دنیا و رعایت اصل مشتری مداری  اصلی ترین عوامل ذوق ایرانیان برای خرید از دبی شده است مراکز خرید دبی جدای از اینکه مکانی بسیار زیبا برای خریدند خود به نوعی ساخته شده اند که می توانند همزنان جزو بهترین مکان های تفریحی و گردشگری باشند. پیست اسکی ، زمین اسکیت ،  ، آبشارهای مصنوعی ، آکواریم های بزرگ و بی نظیر و تنوع و جذابیت  سبک معماری جالب ساختمان های این مراکز از جمله جاذبه های گردشگری ساخته شده در مراکز خرید میباشند.  . مراکز خرید دبی چند دسته اند:


نمایشگاه فرش ایران در دبی
در نمایشگاه فرش دبی بزرگترین قالی جهان از جنس حریر طبیعی خالص با طراحی هندسی اسلامی و رنگ های طبیعی بدون استفاده از مواد شیمیایی در معرض دید علاقه مندان  قرار گرفت.برای  تولید این فرش که 100 متر مربع مساحت دارد، یازده سال طول کشید و قیمت آن سه میلیون درهم است.16 نوامبر 1999 ساخت آن آغاز شده و در 15 دسامبر 2011 پایان یافت.

 




شهر ورزشی دبی یا دبی اسپورت سیتی ، در کنار بزرگراه امارات در جنوب جمیرا ویلاج قرار دارد . این شهر دارای طرح بسیار زیبایی می باشد و امکانات لازم برای تمامی ورزشها در بالاترین سطح ممکن ، پیش بینی شده است و مرکز جهانی بسیاری از رشته های ورزشی در آینده ای نه چندان دور خواهد بود. در کنار تاسیسات ورزشی و استادیوم های پیش بینی شده در شهر ورزشی دبی ، امکانات اقامتی بسیار زیادی  نیز در نظر گرفته شده است. برج جرمن اسپورتس 2 در غرب دبی اسپورت سیتی قرار گرفته است. و مشرف به زمین بازی گلف می باشد.

قسمتهای مختلف دبی اسپورت سیتی :

1) استادیوم ها (ورزشگاه ها یا مجتمع های ورزشی):

دبی اسپورت سیتی دارای 4 استادیوم پیشرفته و مجهز به آخرین فناوریها خواهد بود که قادر به برگزاری مسابقات مهم بین المللی هستند: الف) استادیوم اختصاصی کریکت، ب) استادیوم چند منظوره سرباز برای ورزش هایی همچون فوتبال و راگبی، ج) استادیوم چند منظوره سرپوشیده برای ورزش هایی همچون بسکتبال و والیبال، د) ورزشگاه اختصاصی هاکی.

2) آکادمی های ورزشی (مدارس حرفه ای ورزش):

این آکادمی ها برای پرورش قهرمانان ورزشی و تبدیل جوانان مستعد به قهرمانان جهانی احداث می شود. از جمله انها میتوان به مدارس فوتبال منچستر یونایتد، مدرسه گلف بوش هارمون، آکادمی تنیس دیوید لوید و آکادمی بین المللی کریکت اشاره کرد که هر کدام در رشته خود بهترین هستند.

3) زمین گلف:

این زمین بزرگ با کمک ستاره گلف جهان - ارنی الس، و با همکاری موسسه نیکولاس دزاین طراحی شده و اجرا خواهد شد. در اطراف این زمین، برج های مسکونی و ویلاها قرار گرفته اند.

4) امکانات و تاسیات سایر ورزش ها :

5) مناطق مسکونی و هتل ها :

6) مناطق تجاری و خدماتی، بهداشتی-درمانی و آموزشی :

موقعیت دبی اسپورت سیتی :

شهر ورزشی دبی یا دوبي در جنوب جمیرا ویلاج (بخش مثلثی) و در کنار بزرگراه امارات قرار گرفته است. این محل در محدوده سرزمین عجایب دبی یا همان دبی لند (Dubai Land) واقع شده و بزرگراه امارات که همه امیر نشینهای شمالی را به یکدیگر وصل میکند از کنار آن میگذرد و امکان دسترسی آسان به سایر مناطق شهر را فراهم می نماید. فاصله شهر ورزشی دبی از فرودگاه دبی، 20 دقیقه، از اینترنت سیتی و دبی مارینا، 10 دقیقه و از بندر جبل علی، 10 کیلومتر است.
 



 



 

معرفی دبی اسپورت سیتی 

منطقه " Dubai Sports City " در زمینی به مساحت 46.5 میلیون متر مربع درمنطقه بزرگ دبی لند توسط Dubai Tourism Development Companyقسمت هایی ساخته شده است. و یا در حال ساخت است.
این منطقه ی زیبا تجاری مسکونی میباشد بهمراه امکانات بسیار عالی و قابل قبول ورزشی و رفاهی .این منطقه تشکیل شده است از استادیوم های بسیار نوین و بی نظیر در خاور میانه برای مسابقات بین المللی و دارای استادیومهای کریکت - فوتبال - راگبی - بسکتبال - والیبیال - هاکی و ...میباشد.
همچنین در این منطقه باشگاه منچستر یک مدرسه فوتبال تاسیس خواهد کرد . همچنین باتچ هارمن مدرسه گلف و دیوید لیود باشگاه تنیس و دریاچه آب معدنی تاسیس خواهد کرد . همچنین مراکز آموزشی بین المللی زیادی در این منطقه تاسیس خواهد شد .
همچنین زمینهای گلف این منطقه توسط نیکلاس دیزاین طبق استاندارد های بین المللی طراحی خواهد شد .به دلیل وجود این موسسات ورزشی پیش بینی میشود قیمت فروش و اجاره در این مناطق رشد خوبی داشته باشد.شهر ورزشی دبی در زمینی به وسعت 5/46 میلیون متر مربع (4650 هکتار) در محدوده سرزمین عجایب دبی یا دبی لند (Dubailand) بر گرفته از نام دیزنی لند تعریف شده است و در شرق آن موتور سیتی یا پیست اتومبیل رانی فرمول 1 قرار دارد. این شهر ورزشی عظیم نامزد بازیهای آسیایی 2014 و المپیک 2016 خواهد بود.



 

 



برجی درساحل

این مجموعه شامل دو برج چند کارکردی  در ساحل خلیج فارس در امارات متحده عربی می باشد. واحدهای یکی از این دو برج از زیر دریا آغاز می گردد و در ساحل مشخص و تا بالا ادامه پیدا می کند. این دو برج در میان خود فضای سبز عمومی را در برمی گیرند و با توجه به سایه اندازی دو برج فضای خنک میانی ایجاد می گردد. در این مجموعه به حداقل رساندن میزان مصرف انرژِی هدف اصلی بوده است.

 

 

 

 



دُبِی (به عربی: دبیّ) (به انگلیسی: Dubai) یکی ازاستان های امیرنشین‌های هفت‌گانهٔ امارات متحده عربی است. این شهر در جنوب  ایران و در حاشیهٔ خلیج فارس واقع شده‌است. دبی بیشترین جمعیت را در میان هفت امیرنشین کشور امارات دارد و بعد از شهر ابوظبی بزرگ‌ترین شهر کشور امارات است.امروزه دبی به عنوان یک شهر جهانی و تجاری موفق و مهم در منطقه جای خود را پیدا کرده‌است. اگرچه اقتصاد دبی با صنعت نفت رشد کرد اما بیشتر درآمد دبی از منطقه آزاد جبل علی، فروش ملک به اتباع خارجی در مناطق آزاد، اعطای اقامت، ا، ترانزیت مسافر و کالا و همچنین قسمت بزرگی نیز از گردشگری و دیگر خدمات مالی و تجاری تأمین می‌شود. دبی به تازگی توجه جهانیان را از طریق ساخت و سازهای بزرگ و عظیم و همینطور رویدادهای تفریحی و ورزشی هیجان‌انگیز به خود جلب کرده‌است.در سال‌های پایانی دههٔ ۲۰۰۰ میلادی به خاطر بحران‌های مالی گسترده در جهان، ساخت و ساز املاک در دبی برای مدت ۳ سال با مشکلات جدی روبه‌رو شد.در حال حاضر صنعت توریسم وجذب گردشگری ازاقصی نقاط جهان باعث رونق دادن به اقتصاد امارت شده است



 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/fa/2/28/Masjed_Shikh_Zayed.4.jpg

 مسجد الشیخ زاید بن سلطان آل نهیان مسجدی در  کشور امارات در شهرابوظبی است. این مسجد بعد از   مسجد الحرام و مسجد النبی  بزرگ ترین درجهان است و یکی ا ز نقاط جذاب دبی به شمار می‌آید.بنیان‌گذار و رئیس کشور امارات  شیخ زاید در همین مسجد دفن شده‌است.این مسجد در منطقه‌ای بزرگ میان دو پل «مصفح» و «مقطع» در مدخل جزیرهٔ أبوظبی قرار دارد. اگرچه ورود به مسجد برای نامسلمانان در امارات ممنوع است ولی این مسجد برای امکان بازدید گردشگران یک استثنا است.روزانه ده‌ها زن غربی از مسجد شیخ زاید آل نهیان ابوظبی به عنوان سومین مسجد بزرگ پس از حرمین شریفین، بازدید می‌کنند که با توجه به اینکه این مسجد به روی غیرمسلمانان باز است، آنها هم به احترام مکان معنوی مسلمانان با پوششهای اسلامی یعنی یک عبای بلند مشکی و پوشش سر وارد این مسجد می‌شوند.

قبه‌ها ومناره‌های مسجد

طبق بررسی‌های صورت گرفته از سوی سازمان کنفرانس اسلامی از مرکز ابحاث تاریخ وفنون (قبه) أصلی (رئیسی) مسجد شیخ زاید، بزرگترین و نخستین (قبه) درجهان است بأرتفاع (۸۳) متر، وقطر داخلی آن (۸ر۳۲) متر می‌باشد، واز لحاظ مساحت نیز مسجد شیخ زاید بعد از حرمین شریفین سومین مسجد جهان محسوب می‌شود.



جزایر پالم‌ یکی دیگر از کارهای خارق العاده و کم سابقه در دنیا می باشد.جزایر مصنوعی پالم جمیرا در دبی،در امارات‌ متحده عربی می باشد.این جزایر بزرگترین پروژه‌های احیاء زمین در جهان به شمار می‌آیند که در آنها، بزرگترین جزایر مصنوعی جهان احداث خواهد شد. این جزایر توسط املاک نخل احداث گردید.این جزایر پالم‌ جمیرا‌، پالم‌ جبل‌ علی و پالم دیره‌ و نخل جمیرا نیز نام دارند.  
این جزایر توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم‌ به منظور افزایش میزان جهانگردی دبی راه‌اندازی شدند. پالم‌ دیره از تقریباً 1 میلیارد متر مکعب‌ تخته سنگ و ماسه تشکیل خواهد شد. کلیه مصالح از معادن امارات‌ متحده عربی استخراج خواهند شد. بین این سه جزیره بیش از یکصد هتل لوکس‌، ویلاها‌ و آپارتمانهای‌ ساحلی مسکونی، تفرجگاههای‌ ساحلی، پارکهای‌ تفریحی‌ آبی، رستورانها، مراکز خرید، امکانات ورزشی و چشمه‌های آب معدنی درمانی وجود خواهد داشت.
پالم‌ جمیرا‌ به شکل یک درخت نخل است که از یک تنه ، یک تاج با 17 ساقبرگ‌ و یک جزیره هلالی پیرامون که به شکل یک موج شکن 11 کیلومتری است، تشکیل می‌شود. این جزیره 5 کیلومتر در 5 کیلومتر بوده و مساحت کل آن بیشتر از 800 زمین فوتبال است. تاج با یک پل 300 متری به منطقه اصلی متصل می‌شود و هلال با یک تونل‌ زیر دریا به بالای نخل وصل می‌گردد. این جزیره به عنوان‌ "هشتمین عجایب جهان"‌ شناخته شده است. و برخی نیز ادعا می کنند که این جزیره از ماه نیز قابل رویت است.و مطمئنا یکی دیگر از دیدنیهای دبی خواهد بود.



برج چرخان دبی DYNAMIK

مشخصات فنی ساخت بزرگترین آسمان خراش دنیا:

۱۴ جدی سال ۱۳۸۸شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی بلندترین برج جهان در این شهر را به ارتفاع 828 متر افتتاح کرد. 

حاکم دبی در این مراسم نام بلندترین برج دنیا را از "برج دبی" به "برج خلیفه" تغییر داد. نام  مراسم افتتاح این برج دو مرتبه به تعویق افتاده بود. پس از برج خلیفه، برج 101 در پایتخت تایوان، شهر تایپه تنها 508 متر ارتفاع دارد. شرکت" اعمار" سازنده بلندترین برج دنیا اعلام کرده است که 90 درصد از واحدهای این برج را پیش فروش کرده است. این برج 200 طبقه ای شامل یک هزار و 44 واحد آپارتمان است که 165 واحد آن کاربری مسکونی دارند. در برج خلیفه همچنین 330 هزار متر مکعب بتن ریزی، 39 هزار تن فولاد ، 103 هزار مترمربع شیشه، 15 هزار و 500 مترمربع فولاد ضد زنگ استفاده شده است. به طور کلی مساحت زیربنای این برج 526 هزار و 760 مترمربع است. برج خلیفه دارای مرتفع ترین سکو برای استقرار افراد و مشاهده مناظر، بلندترین پلکان و مرتفع ترین رستوران، فوراره و استخر در جهان است. همچنین 900 واحد هتل آپارتمان علاوه بر هتل مجزا در این برج تعبیه شده است که در آینده افتتاح خواهند شد. این برج با 24 هزار و 348 پنل عایقی برای درامان ماندن از گرمای امارات نیز پوشیده شده است. در روند عملیات اجرایی ساخت برج خلیفه حدود 12 هزار کارگر از 100 کشور جهان مشغول به کار بوده اند. این برج را می توان از مسافت 95 کیلومتری رویت کرد. شکل معماری آن نیز از بالا به شکل هندسی حلزونی و گل کریستالی است. برج خلیفه همچنین دارای سریعترین آسانسور جهان است که سرعت آن 40 کیلومتر در ساعت است. 57 آسانسور در این برج فعال خواهند بود و از پارکینگ زیرزمینی برای استقرار سه هزار خودرو برخوردار است.
  ساخت برج خلیفه 22 میلیون ساعت، کار برده است. یکی از بازرگانان فلسطینی نیز به خبرگزاری فرانسه گفته است در سال 2008 یک واحد آپارتمان مسکونی دارای یک اتاق خواب در طبقه 80 برج خلیفه به قیمت سه میلیون دلار پیش خرید کرده است..



لوکس ترین هتل در جهان

omran2omran

هيدروپوليس که  نخستين هتل لوكس زير‌آبي جهان محسوب مي شود؛ شامل سه بخش است: تالار اصلي، كه مهمانان در آن مورد استقبال قرار مي گيرند. تونل رابط كه به وسيله آن مهمانان از طريق قطار به بخش اصلي منتقل مي شوند و 220 سوييت كه درون مجموعه اي به صورت زيردريايي قرار دارند.اين هتل كه در 20 متري زيرآب خليج فارس در ساحل جميره با صرف هزينه اي برابر با 300 ميليون پوند تا پايان سال 2007 به بهره برداری رسید شايد بسيار باشكوه تر از مجموعه رويايي زيرآب ژول ورن باشد. در حقيقت مناطق نادري در جهان هستند كه ظرفيت ساخت چنين مجموعه عظيمي را دارند، خبره ترين معماران از سراسر جهان گردهم آمده اند ، بهترين طرح ها با استفاده از افرادي مجرب اجرا مي شود و مصالح ساختماني فوق العاده اي در آن به كار گرفته شده است.  در ساخت اين هتل خلاقيت زيادي به كار رفته و اين سبب مي شود يك كار كاملا ويژه باشد.زميني كه هيدروپوليس در آن ساخته شده است  متعلق به شيخ محمد بن راشد آل مكتوم امير دبي است كه آخرين دارايي وي در اين ساحل به شمار مي رود. وي با حمايت خود چندين شركت بزرگ را در اين كار سهيم نموده و حدود 150 پيمانكار در ساخت آن شركت كرده اند. در واقع وي با اين كار خود درصدد است داستان هاي تخيلي را به واقعيت مبدل كند.در ساخت اين هتل خلاقيت زيادي به كار رفته و اين سبب مي شود يك كار كاملا ويژه باشد.

 براي ورود به اين فضاي سوررئال، بازديدكنندگان از قطاري بي صدا استفاده مي كنند كه به صورت تمام اتوماتيك مسافران را به هيدروپوليس مي رساند. يك سيستم لحظه اي نيز براي تامين نيازهاي مهمانان فعاليت خواهد كرد. در طبقات بالاي تالار اصلي كلينيك جراحي زيبايي، لابراتوار تحقيقات دريايي بيولوژيك و سالن هاي كنفرانس تعبيه شده است. در طبقات پايين نيز فروشگاه هاي متعدد و هتل و فضاي پارك وجود دارد. همچنين در اين تالار سينمايي با استفاده از فناوري پيشرفته ساخته شده كه به تحول زندگي در اقيانوس و تاريخ معماري زير آب مي پردازد.

 

 





تاريخ : پنج شنبه 6 مهر 1391برچسب:, | 14:14 | نويسنده : مینا |

دوبی دارای بزرگترین و بلندترین قوس پل در دنیا خواهد بود . بازهم دبی در فکر شکستن رکوردهای دنیا

largest arch bridge(3) ساخت بزرگترین قوس پل دنیا در دوبی


 

این پل بزرگترین و بلندترین قوس پل دنیا را دارد که یک مایل و ۶۷۰ فیت بلندی است که ۱۲ خط برای عبور وسایل نقلیه دارد و با هزینه ساخت ۸۱۷ میلیون دلار طراحی شده است.

طراحی  این پل عظیم توسط شرکت شیخ محمد صورت میگیرد .

این پل توانایی انتقال بیش از ۲۰۰۰ وسیله نقلیه در ساعت در هر جهت را دارد.یعنی 4000 وسیله نقلیه با احتساب دو جهت . خط مترو نیز در وسط این پل قرار دارد .

largest arch bridge(1) ساخت بزرگترین قوس پل دنیا در دوبی

largest arch bridge(2) ساخت بزرگترین قوس پل دنیا در دوبی

largest arch bridge ساخت بزرگترین قوس پل دنیا در دوبی




[تصویر:  8_0_85351.jpg]
 
ایده ساخت شهرهای شناور چیز جدیدی نیست و مدتی است که ذهن بشر امروز را مشغول خود ساخته است، افزایش جمعیت دنیا و کمبود زمین برای سکونت و هزاران عامل دیگر باعث و بانی چنین طراحی‌ها و ایده‌ها می‌باشد، این ایده که Lilypad نام دارد توسط Vincent Callebaut طراحی شده است شهری شناور می‌باشد که چشم‌ها را خیره می‌سازد.و دبی یا همان دوبی تصمیم گرفته تا این سازه بسیار مدرن و مربوط به آینده را بسازند.تا به حال هر چه که دبی خواسته توانسته با پول نفت و تکنولوژی مدرن و پیشرفته و تخیل های زیبای برخی انسانها بسازد اما آیا این پروژه عظیم ،شهر دریایی  و یا شهر شناور را خواهد توانست ساخت . و آیا ما تا چند سال دیگر تور دبی و تورهای دبی را در این شهر رویایی برگزار خواهیم کرد؟
به هر حال طراحی مدرن و زیبای آن واقعا شگفت انگیز وتخیلی است، گنجایش این شهر شناور 50,000 خانه می‌باشد که شهری است برای سال 2100، انرژی این شهر ازطریق انرژی خورشیدی تامین می‌شود و شهری سبز است و سوخت‌های فسیلی و کثیف کننده محیط زیست  در آن جایی ندارند
[تصویر:  3_0_12667.jpg]
 
 
[تصویر:  4_0_12667.jpg]
[تصویر:  5_0_12667.jpg]
[تصویر:  6_0_85351.jpg]
[تصویر:  7_0_85351.jpg]

[تصویر:  9_0_85351.jpg]
[تصویر:  11_0_85351.jpg]
[تصویر:  10_0_73073.jpg]
[تصویر:  14_0_73073.jpg]


زیبایی معماری نوین در برج العرب

 
برج‌العرب  در دبی یکی از زیباترین ومجللترین هتلهای دبی  است. بسیاری از هتل‌های دبی مشرف به آن هستند و در چشم‌انداز بهترین اتاق‌های آن‌ها برج‌العرب دیده می‌شود.
. بیشتر مهمان‌های هتل از طبقه‌ی پولدارومرفه هستند، شاید برای همین است که در صورت رزرو اتاق در برج‌العرب در فرودگاه یک لیموزین از طرف هتل به دنبال شما خواهد آمد تا همه چیز از همان ابتدا لوکسبرگزار شود. تعداد سوییت‌های هتل ٢٠٢ عدد  شش عدد رستوران بسیار شیک و مجلل در این هتل قرار دارند که مشخصاً رستوران دریایی معروف‌ترین آن‌هاست. نقطه‌ قوت این رستوران‌ها علاوه بر کیفیت بسیار بالای غذا، چشم‌اندازی است که از شهر دبی و همچنین اقیانوس بهمهمانها ارایه می‌دهند. اما جاذبه‌ای که شاید در هیچ هتل دیگری در خاورمیانه پیدا نکنید وفور ستارگان هالیوودی در این هتل است. این هتل خیلی خانوادگی نیست و برای زوج‌های جوان و مسافرت‌های کاری ایده‌آل است. از لحاظ موقعیت قرارگیری برج‌العرب در جای خوبی قرار دارد دسترسی‌اش به تمامی نقاط مهم دبی آسان است. هتل استخر با امکانات ویژه هم دارد و همچنین ساخل اختصاصی، امکانات برگزاری کنفرانس و جلسات کاری، سالن ورزش، پارکینگ مجانی و تسهیلات برای معلولین از دیگر امکانات آن است.





این هتل زیبا  به طرفداران طبیعت و به خصوص کویر توصیه  میشود المحا در واقع کاروان‌ سرایی مجهز است که در دل کویر ساخته شده و اطرافش را تا چشم کار می‌کند تپه‌های شنی و نخل فرا گرفته و اتفاقاً این تبدیل شده به مشخصه و نقطه‌ی قوت هتل. سکوت و آرامش کویر، امکان دیدن گله‌های بزهای وحشی ِ صحرایی، ماشین سواری در صحرا و شتر سواری از امکانات ویژه‌ی هتل المحا هستند. در هتل المحا 37 سوییت بسیار معروف به نام  بِدویین(
Bedouin) وجود دارند که هر کدام از آن‌ها مشخصه‌ی خود را دارا هستند و از لحاظ نوع و شکل مبلمان و وسایل و طراحی و رنگ دیوار و اثاث با هم متفاوتند.و این یعنی برای هر سلیقه ای که توریست های  دبی داشته باشند سوییت دلخواهش را پیدا خواهد کرد.

 


 

 



 

برای آنهایی که قصد دارند در هنگامی که در دبی هستند از یک هتل فراتر از معمول استفاده کنند شاید یکی از بهترین گزینه های اقامت در هتل دارالمسیاف در مدینه جمیرا باشد چرا که دارالمسیاف ساحل اختصاصی و نزدیک به وایلد وادی دارد. اگر در دبی دو چیز به غیر از خرید مهم باشند، آن دو تا ساحل و وایلد وادی هستند. معماری دارالمسیاف، شگفت‌انگیز می باشد. معماری کاملاً شرقی است و اتاق‌های هتل دور ِ یک حیاط مرکزی قرار دارند و محیط هتل حس یک کاروان‌سرای عربی در گذشته‌های دور را به بیننده انتقال می‌کند. اتاق‌های طبقه‌ی اول را  که بالکن‌دار هستند را سعی کنید از دست ندهید. کیفیت سرویس‌ها، اشیای موجود در اتاق‌ها و لابی و همچنین نوع برخورد پرسنل در بالاترین سطح ممکن است.

هتل دارالمسیاف دبی به پیست اسکی هم نزدیک است و علاوه بر آن در درون خود استخر رو باز، استخر اختصاصی، استخر سر پوشیده، سالن بیلیارد و ... هم دارد. کل محیط دارالمسیاف جوری طراحی شده که معلولین برای دسترسی به امکانات آن به هیچ‌گونه مشکلی بر نمی‌خورند. رستوران، سرویس اینترنت پر سرعت، سروِ غذا در اتاق خواب، پارکینگ مجانی، سالن ورزش و سوییت از دیگر امکانات هتل هستند. پرنده‌ها در محیط هتل فراوانند و اهل مراعات هم نیستند. شاید اگر روی حیوانات و پرنده‌ها حساس باشید این نکته کمی برایتان آزاردهنده باشد.ولی اگر حس طبیعت گرا و رئالیسم داشته باشید لذت بیشتری هم ببرید. البته رستوران این هتل زیبا در دبی شاید در قیاس با سایر بخش‌های آن از کیفیت لازم برخوردار نباشد، شاید رفتار پرسنل هنگام ارایه‌ی سرویس‌های اتاق عالی باشد اما شاید با کارکنان استخر و ساحل یا مسئولین حیاط آنگونه راحت  نباشید.  

 

 




یکی  انجمنهای مهم  معماری که در بارسلونا مستقر است، تصاویری را از طراحی خود برای ساخت یک مسجد در دبی منتشر کرد که در مسابقه ای برای ساخت مسجد در دبی برگزیده شده است.  این مسجد با مفهوم شکافت زمین دسترسی مشترکی برای آقایان و بانوان نمازگزار به شبستان فراهم می کند که بوسیله نور (نه دیوار یا نه پرده یا  نه شیئ )آقایان و بانوان مسلمان که برای بر پایی فرائض دینی به مسجد می آیند را از یکدیگر جدا می کنند. شبستان در این مسجد برای آقایان و بانوان مشترک است و فضایی را فراهم آورده است که ، نمازگزاران زن و مرد عبادت در کنار همدیگر و در یک فضای مشترک  انجام میدهند.

در شبستان با شکافی که در گنبد مسجد ایجاد شده است، نور خورشید در هنگام نماز ظهر تنها وسیله جداسازی خانم ها از آقایان است. در شب این اتفاق با نور مصنوعی رخ می دهد ولی ظاهرا اتفاقی  که در اینجا می افتد کمرنگ کردن فاصله زن ومرد در قالب نماد های اسلامی و بی توجهی به شعایر بومی سنتی اعراب ومسلمانان میباشد

به هر حال در دبی پولهای زیادی برای پروژه های خاص صرف می شود که برای دبی نام و شهرت و برای اروپائیان ثروت بدنبال دارد.

 

 



با آمدن ماه مهر و رفتن کودکان و نوجوانان و جوانان به مدرسه و دانشگاه به نظر می رسد که ایام تعطیلات و مسافرت تمام شده است اما در واقع کسانی که بخواهند از تور دبی استفاده کنند با یک برنامه ریزی دقیق می توانند ازتعطیلات  آخر هفته های مهر ماه استفاده کنند و حتی  بچه ها را نیز به مسافرت دبی ببرند بدون اینکه نگران درس آنها باشند فقط یادتان باشد که باید زودتر برنامه ریزی کنید چون تورهای دبی آخر هفته سریعتر پر می شود



مسجد الفاروق در منطقه صفای دبی، بزرگترین مسجد این شهر است که به سبک مساجد عثمانی ساخته شده است.
 به نقل از روزنامه اماراتی البیان، این مسجد هشت هزار و 700 متر مربع مساحت و گنجایش دو هزار نمازگزار را دارد.

معماری بیرونی مسجد الفاروق شبیه مسجد سلطان احمد در استانبول ترکیه است و ولی در معماری داخلی آن از طرح های ترکی و مراکشی استفاده شده است.

معماران و صنعتکارانی از مراکش نمای داخلی این مسجد را طراحی  اجرا کرده اند. این مسجد در سال 2011 افتتاح شده و شامل 21 گنبد و چهار گلدسته است.
این مسجد شامل مرکز فرهنگی ، کتابخانه ای با سه هزار عنوان کتاب و سالن قرائتخوانه نیز می باشد.
 

 

 

 




تاريخ : شنبه 1 مهر 1391برچسب:دیدنیها+مراکز مذهبی+ دبی شهر عجایب+ سرمایگذاری های کلان+تور+مساجد, | 10:40 | نويسنده : مینا |
---------------------- ----------------------
امکانات وب