یکی از بهترین  زمان های سفر به دبی، زمان برگزاری فستیوال خرید دبی است. در این فستیوال که همه ساله در تابستان و زمستان برگزار می شود کالاهای مختلف از معروف ترین و بهترین برندهای جهان با تخفیفات ویژه ای به خریداران عرضه می شود. خیلی از کسانی که قصد سفر به دبی را دارند زمان برگزاری فستیوال خرید دبی  را برای سفر خود انتخاب می کنند.

 

زمان برگزاری فستیوال خرید دبی در تابستان و زمستان است. جشنواره تابستانی دبی هم که از روزهای ابتدایی تابستان آغاز ی شود و علاوه بر تخفیفات خرید برنامه های ویژه ای هم برای کودکان در نظر گرفته می شود. فستیوال زمستانی دبی معمولا در آغاز سال نو میلادی برگزار می شود و با جشن های این زمان همراه است.

 

جشنواره خرید دبی که با نام (DSF) شناخته شده است و مخفف Dubai Shopping Festival به معنای فستیوال خرید دبی می باشد . هر ساله با رویدادهای فوق العاده برگزار می شود و تنها هدف آن خرید نیست.. این جشنواره نخستین بار در 16 فوریه سال 1996 به عنوان خرده فروشی برای ترویج تجارت در دبی آغاز به کار کرد . از آن زمان به بعد به عنوان جاذبه ای توریستی گسترش یافت و از آن به بعد سالانه دو بار برگزار شده و میلیون ها نفر را راهی دبی می کند ، و خیلی ها تور دبی را به عنوان مقصد سفر خود در زمان برگزاری این فستیوال انتخاب می کنند.

 

 

  

 

فستیوال خرید در دبی چگونه برگزار می شود ؟

شعار جشنواره خرید دبی یک خانواده – یک جهان – یک جشنواره است . این فستیوال یک ماه به طول می انجامد که در این مدت مراکز خرید دبی و فروشگاه های معتبر اجناس خود را تا 75 درصد ارزان تر به فروش می رسانند .

در جشنواره خرید دبی می توان کالاهای با کیفیت با قیمت های منناسب خرید . در طول جشنواره فروشندگان معافیت مالیاتی دارند ، بنابراین می توانند اجناس را به قیمت ارزانی به فروش برسانند . علاوه بر این هرروز خریداران در قرعه کشی شرکت داده می شوند و جوایز ارزنده و جالبی برنده می شوند . جوایزی مانند ماشین LX570 , جوایز نقدی 100.000 درهمی به صورت نقد در محل انواع سرویسهای جواهرآلات, سکه های طلا, 21 کیلو طلا و نیز چندین دستگاه ماشین لگزوس می باشد که در قرعه کشی به مسافران تعلق می گیرد .


در طول برگزاری جشنواره می توانید از ورزش های مفرحی همچون اسکی روی آب ، قایق سواری ، اسکیت ، تنیس ، هاکی و … لذت ببرید. علاوه بر این جشنواره غذا نیز در این ایام برگزار می شود که آشپزهای بین المللی مسابقاتی برگزار کرده که جایزه هایی ویژه ای نیز برای شرکت کنندگان در نظر گرفته میشود . جشنواره موسیقی ، نمایش های فیلم و تئاتر ، نمایش های خیابانی ، آتش بازی ، نمایشگاه های گل و تورهای گردشگری از دیگر برنامه های این فستیوال هستند . هفته مد دبی نیز در طول جشنواره خرید دبی برگزار می شود .

بخش کودکان فستیوال های خرید دبی طرفداران زیادی دارد . در این بخش برنامه های شاد از جمله تئاتر عروسکی و سیرک های مهیج و دهها برنامه شاد دیگر برای کودکان در نظر گرفته می شود تا آنها نیز سهمی از این جشنواره داشته باشند .

 

چه چیزهایی در جشنواره خرید دبی می توان خرید ؟

در طول برگزاری جشنواره هر چیزی را که فکرش را بکنید ، می توانید با قیمت ارزانی تهیه کنید . اجناسی همچون زیور آلات ، لباس ، ساعت ، فرش ، صنایع دستی ، لوازم الکتریکی و … . اگر برندی همچون ورساچه ، آرمانی ، گوچی یا پرادا را دیدید ، برای خرید آن تعلل نکنید . بهترین زمان برای خرید برندهای معتبر ، فستیوال خرید است .

در بین بازارها ، بازار طلای دبی از محبوب ترین بازارها در نظرخواهی از سایت tripadvisor  که سیل جواهر دوستان را به سوی خود روانه می کند . بازار ادویه که مملو از ادویه های متونع و معطر است ، از دیگر بازارهای شلوغ می باشد .